dinsdag 19 oktober 2010

Uitspraken van Escher

M.C. Escher was een zeer en interessant persoon vanwege zijn unieke bijdrage een de wereld van kunst en wiskunde. Hieronder zijn een aantal uitspraken of "citaten" van hem.

"Ik geloof dat het maken van prenten, zoals ik dat doe, bijna alleen een kwestie is van het zo verschrikkelijk graag goed willen doen."

"Ik zou een tweede leven kunnen vullen met het werken aan mijn prenten."

"Op momenten van groot enthousiasme schijnt het me toe dat er nooit op de wereld, door niemand, zo iets moois en belangrijks gemaakt is."

“Ik speel een vermoeiend spel."

“Ik word niet volwassen. In mij is het kleine kind van vroeger."

“De dingen die ik wil uiten zijn zo prachtig en zuiver."

“Ik wandel steeds in raadselen. Er komen telkens jongelui die zeggen: u maakt ook popart. Ik weet helemaal niet wat dat is, popart. Dit werk maak ik al dertig jaar."

Geen opmerkingen:

Een reactie posten